piątek, 25 października 2013

Do czego służą odwodnienia liniowe?

Jeśli masz garaż przed domem, pewnie nieraz zamartwiałeś się wodą, która zalegała na podjeździe po naprawdę mocnej burzy. Co może być powodem? Ano fakt, że kładąc kostkę brukową lub beton Ty lub Twoja ekipa budowlana zapomnieliście o bardzo ważnym elemencie.
Odwodnienie liniowe możesz zastosować przy garażu

Jest nim odwodnienie liniowe. Mówiąc w skrócie – odpowiednie liniowe służy do tego, aby lepiej kontrolować zbieranie wody z nawierzchni, które są utwardzone materiałami trwałymi. Normalnie bowiem woda nie ma możliwości wsiąknąć w kostkę brukową. Zapominając o tym ważnym elemencie wykończenia drogi, musiałbyś albo czekać, aż deszczówka sama wyparuje, albo popracować z mopem. Mało przyjemna perspektywa, prawda?

Gdzie jeszcze przydaje się odwodnienie liniowe, prócz oczywiście podjazdów, przydomowych alejek, tarasów? Oczywiście stosuje się je również na chodnikach i parkingach. A pozwalają na to różne klasy obciążenia. Wiadomo bowiem, że konstrukcja na parkingu będzie bardziej wymagająca, aniżeli przy garażu.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nad tymi kwestiami ja się nie zastanawiałem, ale wiem już teraz, iż zbieranie wody deszczowej jest naprawdę świetne. Tym bardziej jak przeczytałem na stronie https://tbs24.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ to w bardzo fajny sposób można zbierać i również wykorzystać wodę deszczową.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tych kwestiach ja się niestety nie znam, ale w kwestii wody wiem, że często i chętnie wykorzystuję ją do podlewania ogrodu. Odkąd przeczytałam artykuł https://chceszmieszkac.pl/jaki-wybrac-system-sterowania-nawadnianiem-do-swojego-ogrodu/ to muszę powiedzieć, że wybór systemu sterowania nawadnianiem zrobił się dla mnie prostszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie ja się do końća na tych sprawach nie znam i jestem zdania, ze najlepiej te prace jest zlecić fachowcom. U mnie jakiś czas temu został zamontowany także falownik https://www.dostudni.pl/falownik-zamiast-zbiornika-hydroforowego-falowniki-imf,b110.html i muszę przyznać, że faktycznie sprawdza się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również się na aspektach technicznych nie znam, ale jestem przekonany, że samo zbieranie wody deszczowej jest słuszną decyzją. Dlatego jak tylko przeczytałem na stronie https://operacjadom.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ to już wiedziałem jak wygląda sprawa ze zbieraniem wody deszczowej.

    OdpowiedzUsuń